Gazdaság,  Hírek

A Heathrow-i leállás okai továbbra is rejtélyesek

A Heathrow repülőtér működését jelentősen befolyásoló tűzesetről érkezett hírek szerint a tűz okai még mindig ismeretlenek. A tűz, amely március 20-án, egy éjszaka történt, egy közeli elektromos alállomásban keletkezett, és komoly áramkimaradást okozott a repülőtéren, ami miatt másnap, március 21-én a Heathrow jelentős része leállt. Az ideiglenes jelentés, amelyet a Nemzeti Energiarendszer Üzemeltetője (Neso) készített, részletezi, hogy a tűz a Hayes-i alállomásban egy transzformátor lekapcsolódása következtében történt, amely lángra kapott. A Neso végleges jelentése a várakozások szerint június végére várható.

A Heathrow repülőtér üzemeltetői üdvözölték az ideiglenes megállapításokat, és remélik, hogy a végleges jelentés tisztázza, mi okozta a tüzet. A londoni Metropolitan rendőrség terrorelhárító egysége már az első órákban megkezdte a tűzeset kivizsgálását, de a Neso megjegyezte, hogy a nyomozók nem találtak gyanús körülményeket. Az áramkimaradás és a repülőtér bezárása több mint 270,000 utazást érintett világszerte, ami jelentős zűrzavart okozott a légi közlekedésben.

Ed Miliband, az energiaügyi miniszter azonnali vizsgálatot rendelt el a tűzeset kivizsgálására, hogy megakadályozza hasonló incidenst a jövőben. A Heathrow vezetése kritikát kapott a repülőtér bezárásának és a hosszú leállásnak a döntése miatt. A jelentés szerint a Heathrow termináljaihoz a villamosenergia-hálózatot hét órával azután állították helyre, hogy a tűz kiütötte az áramellátást, de a repülőgépek csak este hat után kezdhették meg a járatokat, miután elvégezték a szükséges biztonsági ellenőrzéseket.

A tűz a North Hyde alállomásban keletkezett, amely az 1960-as években épült, és 23:21-kor indult el március 20-án. A Neso szerint a tűz „szimultán áramkimaradást” okozott, amely 66,919 otthoni és kereskedelmi felhasználót érintett, köztük a Heathrow-t is. A Metropolitan rendőrség 00:42-kor nagyobb incidensnek nyilvánította az esetet, és 01:11-kor a Heathrow vezetősége úgy döntött, hogy bezárja a repülőteret. Fintan Slye, a Neso vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy fontos, hogy a megfelelő tanulságokat levonják az esettől, hogy a jövőben megelőzhessék az ehhez hasonló helyzeteket.

A Heathrow áramellátása 06:25-kor helyreállt, más közeli alállomásokból nyújtott áramkörök segítségével, és 10:56-ra az összes terminál áramellátása is megkezdődött. Azonban a repülőgépek csak 18:00 után indulhattak el, miután a biztonsági ellenőrzéseket elvégezték. A repülőtér vezetése korábban hangsúlyozta, hogy a leállás nem az áramhiány következménye volt, hanem a hibás alállomásról az üzemelő alállomásokra való átkapcsolás időigénye miatt döntöttek a repülőtér bezárása mellett.

A Heathrow nyilatkozata szerint az alállomásokra való áramellátás helyreállítását követően egy biztonsági ellenőrzési időszak következett, hogy biztosítsák a biztonságkritikus rendszerek teljes működését a utasok érkezése előtt. A repülőtér közölte, hogy a tűz keletkezésének és a két transzformátor érintettségének tisztázása segíthet a jövőbeni energiaellátás megerősítésében az Egyesült Királyságban. A North Hyde alállomást üzemeltető Nemzeti Hálózati Társaság és az energiaelosztásért felelős SSEN szintén üdvözölte az ideiglenes megállapításokat, és várják a Neso teljes jelentését.

A Londoni Tűzoltóság, amely 70 tűzoltót küldött a helyszínre, korábban azt nyilatkozta, hogy a tűz egy olyan transzformátort érintett, amely szigetelő olajat tartalmazott és teljes lángra kapott. A tűzoltóság hangsúlyozta, hogy a tűzoltóknak várniuk kellett, amíg a transzformátor lehűlt, mielőtt a fémburkolatot átvághatták, hogy hozzáférjenek a tűzhez. Az ideiglenes jelentés közzététele után Miliband kijelentette: „Most várjuk a teljes jelentést, hogy megértsük, mi történt, és tanuljunk a tapasztalatokból az Egyesült Királyság energiaellátásának megerősítése érdekében.”

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c6283577llqo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük